Miksi pk-yrityksillä on haasteita asiakashankinnassa

Yhtiöt nykypäivänä hakevat kasvua sosiaalisessa mediassa verkostoitumalla potentiaalisten asiakkaiden kanssa. Tästä yhtenä esimerkkinä Facebook. Facebook on paikka, jossa monet viettävät ison osan ajastaan seuratessaan perheen ja ystävien toimintaa, etsiessään palveluntarjoajia ja päivittäessään uutta tietoa itsestään.

Facebookia mahdollistaa yritysten mainoksille suuren yleisön, sillä iso osa käyttäjistä ei koe Facebookkia markkinointikoneena.

Sosiaalisen median avulla pienilläkin yrityksillä on mahdollisuus oppia tuntemaan asiakkaansa paremmin. Esimerkiksi Facebook mahdollistaa asiakaskunnan tavoittamisen kohdennetusti. Se kertoo mm. asiakkaiden ostokäyttäytymisestä, missä he liikkuvat ja jopa mistä he tykkäävät.

Näiden asiakastietojen avulla yritykset voivat rakentaa sujuvammin markkinointistrategiaa kampanja tai tuotelanseerauksen ympärille.

Jokaisen yrityksen työkalupakissa tulisi olla pala digitaalista markkinointia

Alla olevan tarinan inspiroimana lupaamme olla luotettava asiakashankinnan kumppani

Puhuin äskettäin erään asianajajan kanssa, jonka liikevaihto oli yli miljoona euroa vuodessa. Keskustelumme alussa hän kertoi minulle:

”Sinun täytyy auttaa minua, liikevaihtoni on lähes puolittunut! Nuoret vastavalmistuneet asianajajat vievät kaikki asiakkaani digitaalista markkinointia hyödyntämällä.”

Hän kertoi mainostaneensa lehdissä jo vuosia ja että hänen yrityksellään oli verkkosivut. Vaikka hän oli viime aikoina käyttänyt lehtimainontaan enemmän rahaa kuin ennen, toivottuja tuloksia ei ollut syntynyt. Päinvastoin, kaikesta investoinnista huolimatta asiakkaita oli vähemmän kuin ennen.

Onko mieleesi herännyt kysymys

“miksi uusia asiakkaita ei ilmesty ovelle?”

Tiedät että asia pitäisi korjata, mutta haasteena on aika sekä osaaminen

Saatat olla osaamiseltasi alasi paras, mutta menestyäksesi tarvitset myös jatkuvan asiakasvirran. Jos digitaalinen markkinointi ei ole sinulle entuudestaan tuttu, älä huoli! Me hoidamme sen puolestasi ja sinulla jää aikaa keskittyä siihen minkä osaat parhaiten.

 

Yhteistyöterveisin,

CatchTheFish Oy

 

Singnature

Älä jää soittelemaan yksin